Okinawa
The parking lot is quite far away, and walking is difficult, so I don't want to participate next time. The staff's guidance was excellent. The bento was delicious.
駐車場から、かなりの距離があり歩くのが、大変で次からは参加したく無いです。
スタッフの方々の案内が凄く良かったです。
お弁当が美味しかった。
Great experience fireworks
Even we know the traffic stuck but we still enjoy the arrangement of the fireworks
Ray form Hong Kkng
The firework show was so amazing!! It's so comfortable to sit on beach, watching the show and beautiful sunset.
It would be perfect if free parking is available.
煙火非常好看,音樂的搭配,施放煙火的節奏跟橋段都非常棒,令人感動,明年還想要來玩!!!!!!!!!!!!
大會安排的非常好👍,不論是停車動線,或是座位安排,整條路線都可以看到親切的工作人員🧑💼,明年還想要來
the reserved paid temporary parking lot too far away even arranged shuttle but, anc due to rainy thd parking lot very dusty
we can take the seats we prefer but other can chose seats
WOW!!! it was an unforgettable night at the fireworks festival! The crowd was buzzing with excitement and the atmosphere was electric! Can't wait to be back next year!
Well-managed and planned. We had no trouble securing a carpark spot and staff were extremely helpful, guiding everyone to the shuttle bus area. Will be back next year!
煙火非常精彩,還有妥善的區域劃分。
但是散場沒有接駁公車,對於沒開車或不住附近的旅客極度不便。
請輸入超過50個字
Has had a really good time at there, every friend enjoyed the show.
My very first fireworks show in Japan. It was amazing !
This is such a great experience! I love how the fireworks and music synchronize. It's so fun to watch and I highly recommend watching this with family and also with friends. Definitely worth it.
Better if you book an accommodation from nearby hotels to avoid traffic.
It's unfortunate that the bus arriving at "Kencho-mae" was delayed. There were no issues on board. The guidance upon arrival at the location was also good.
仕方ありませんがバスの到着が遅れた「県庁前」のが残念。車内はなんら問題無し。現地着いてからも案内は良かったです。
Great,excellent!I will definitely be there with my family to enjoy the fireworks again
Although it was a fireworks festival tour, the bus attendant told us that we would be late for the meeting time if we watched the fireworks until the end, so we had to move 5 minutes before the finale. Additionally, on the way back, we were strongly instructed to stop unexpectedly at an interchange to dispose of trash. Overall, the service was quite unpleasant.
花火大会ツアーなのに、バス添乗員さんから花火を最後まで見ると集合時間に遅れるため、花火フィナーレ5分前に移動するように言われた。
また、帰りの高速道路で予定外にインターに停車しゴミを捨てるように強く指示された。対応が総じて不愉快だった。
Dear Customer,
Thank you very much for participating in our fireworks bus tour. We also sincerely apologize for any inconveniences caused during the tour.
We have confirmed with the tour guide on the day of the event, and we would appreciate it if you could verify the following information:
1. You were instructed to move 5 minutes before the fireworks finale.
→ There is usually significant congestion from the fireworks venue to the bus boarding area, and in the past, we have received feedback from customers who were unable to use the restroom due to the crowd on the way back. Therefore, as a precaution, we advised starting to move around 5 minutes before the end time to ensure a smoother transition to the restroom and the bus.
2. Regarding the return highway.
→ We made a stop at Nakagusuku PA, but due to the congestion at the fireworks venue where some customers were unable to use the restroom, and the traffic on the way back, we consulted with the driver and decided to make this stop. During this time, we informed customers to dispose of their trash at this PA if possible or to take it home with them.
While this is our response, we sincerely apologize again for any discomfort caused by the tour guide's words, which may have been perceived negatively by some customers.
As this tour guide was dispatched, we have promised the contracting company to further strengthen the training and guidance of their staff.
Our company will continue to strive to provide tours that satisfy our customers. Thank you for your valuable feedback.
Cerulean Blue, Akamine
098-941-6828
名無し 様
この度は、弊社の花火バスツアーにご参加いただき誠にありがとうございます。
また、せっかくのツアーに水をさすような対応があったこと、お詫び申し上げます。
当日の添乗員への確認が取れましたので、お客様でもご確認いただけると幸いです。
①花火フィナーレ5分前に移動するように言われた
→例年花火大会会場よりバス乗車地までかなりの混雑があり
お客様から帰りが混みすぎてトイレも行けなかったとのお声も過去にあった為
お気遣い気持ちでコツとして終了時間5分前頃に移動を始めると
スムーズにトイレも寄れてバス迄の移動できますとご案内したようでございます。
②帰りの高速道路について
→中城PAにて立寄りを行いましたが
花火大会会場にてトイレが込み合って行けなかったお客様やバス乗車後も道が混んでいて
帰路に時間がかかったことからドライバーと相談の上、立寄りを行いました。
その際お客様にはできるだけこちらのPAにてごみを捨てるか、ご自宅までお持ち帰り願いますとご案内をしたようでございます。
以上の回答とはなりますが、添乗員の言葉を受け取るお客様によっては
不快に感じさせてしまう言動になってしまったこと、重ねてお詫び申し上げます。
今回の添乗員は派遣となりますので、委託先の企業へは添乗員の指導教育をより一層強化するよう
約束させていただきました。
弊社としても、お客様が満足していただけるツアーの対応心がけてまいります。
この度はお客様からの貴重なご意見、ありがとうございました。
セルリアンブルー 赤嶺
098-941-6828
Great fireworks display, together with the music really a great experience. If you were standing behind the marked seated area standing and using tripods higher than 1m was ok, inside the marked area inside the paid area anything above 1m was asked to lay down so everybody can have a great view.
Facilities on the beach (toilets and food) were plenty. The food was okay, not bad but nothing outstanding, definitely festival prices. Everything was smoothly organized except the cars leaving the parking lots. The traffic jam afterwards was INCREDIBLE. After around 40 minutes in which we moved roughly 150m we decided to turn back and used smaller roads the navigation didn’t suggest, brought us out within 10 minutes.
Conclusion: Fireworks and music were GREAT! Food was ok, bring your own if you want to be sure what you get and a reasonable price. When leaving the parking follow all traffic rules but don’t rely on navigation from phones or the car, use a map and check streets. Be prepared for mobile internet being VERY slow on the event area, the infrastructure apparently isn’t made for so many people.
煙火精彩 人流也可以接受 也不會太擠擁 表現節奏好好 。
The staff were attentive and enthusiastic. Although there was traffic on the way, there were alternative options available. The signage was clear, and the fireworks festival was truly moving. I highly recommend coming to see it if you have the chance!
工作為員細心且熱情,雖然路上堵車但亦有其他方案,標示清晰,花火大會真的很感動,推廣有機會的要來觀看!
The venue was great. They did a great job organizing the seating. My goodness though, the show was horrible. There were many 30+ second periods throughout the show with no fireworks. It was so awkward. I left after 20 minutes to beat the traffic.